joi, 27 mai 2010

Break a leg si superstitiile

Break a leg nu inseamna ce, probabil, cred majoritatea. Semnificatia este mult mai haioasa si mai...ironica (cel putin pentru mine).
Sunt sigura ca fiecare persoana are cel putin o superstitie: pisica neagra, preoti, sa te intorci din drum si..altele. Cea mai des intalnita de mine este de a spune "mult noroc" sau "bafta" unui muzician care tocmai se urca pe scena, cuvinte care se pare ca de fapt poarta ghinion. Eu personal nu stiam de aceasta superstitie inainte de a ma muta in Bucuresti, dar aici am primit destule priviri ingrozite cand vroiam doar sa urez cele bune fratilor de breasla.
Am tot incercat sa-mi aduc aminte ce trebuie defapt zis in astfel de imprejurari, dar nu am reusit sa-mi amintesc, asa ca am dat un mic search pe prietenul nostru comun gugal si am gasit expresia "break a leg". Numai ca de la "good luck" la "break a leg" e cale lunga. Sau doar eu cred asta?!
Expresia este intalnita in Grecia Antica, Roma Antica, Germania, Turcia, Rusia si..multe alte locuri, fiecare avand explicatia lui. Insa cele mai dragute mi s-au parut urmatoarele:
1. publicul bate cu scaunele in podea pana se rup picioarele, poate poate primesc un bis;
2. publicul te ovationeaza de atatea ori incat, de la atata ingenuncheat si aplecat iti rupi un picior.

Eu testul fizic l-am trecut, piciorul l-am rupt deja bine de tot - cat pentru vreo 5000 de concerte, asa ca putem canta linistite de acum incolo, "break a leg" nu mai are efect asupra noastra :P

Mai multe despre "break a leg" va recomand sa cititi aici http://en.wikipedia.org/wiki/Break_a_leg

Toate bune si frumoase, carjele mi-s aratoase! pam pam

P.S. : tu ce superstitie ai?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu